شعر عروسی
من این شعرا رو جمع آوری کردم چون الان دیگه کلی از مراسم ها حذف شده حموم بردن عروس و داماد عروس کشون جاهاز کشون حنابندون های پر سرو صدا پاتختی هم ک دیگه الان مجری هست ولی گفتم بنویسمشون شاید یه روزی به درد بخوره تازه میخوام تقدیمش کنم به همسرم که روز پاتختی داداشش شعر خوندیم براش بهش برخورده بودآخه من عروس عمه م هستم یادش به خیر هنوز وقتی یادم میاد ختدم میگیره

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





شعر عروسی

این شعرا رو الان که دیگه رسم عروس برون نیست شب حنا بندون میخونن بعضی هاشو

خانواده داماد:*سیب و هلو و گلابی چادرعروس و بیارین.

خانواده عروس:*سیب و هلو گلابی عجله نکن میاریم.

خ داماد:ماهمه گی سلندریم عروسا بدین میخیم بریم.

*باباش بیا رَدِش کون هزاری تقدیمش کون.

*ننه ش بیا رَدِش کون یکم نِصیحَتش کون.

*اجیش بیا رَدِش کون اِز زیری قران  رَدِش کون.

*داداشی بیا رَدِش کون چادُرِِشا زود سرش کون.

خ داماد:*ای نعنا نعنا نعنا خاهر عروس شد تنَا(تنها).

خ داماد:*آی نعنا نعنا نعنا مادر عروس شد تَنا.

خ عروس:*آی پونه پونه پونه یکی دیگه هس توخونه.

خ عروس:*لک لک توهوا زنگوله پاشه بانو ک برفت خاهرش به جاشه

خ داماد:*مادرعروس بشین و بسوووووووووووووز سال دیگه سیسمونی بدوز.

خ عروس:*مادر عروس حریفه سیمونیا رو دوخته.

هر خانواده ای زرنگتر بود اون اول شعرو میخونه:

*ما آدم عروسیم ما سبز و ملوسیم شوما آدِم دومادا شاخه نباتا تشریف بیارین ما رو ببوسین.

*ما آدم دومادیم ما شاخه نباتیم شوما آدِم عروسا شوما سبزا ملوسا تشریق بیارین مارو ببوسین.

*عروس گریه نداره این رسم روزگاره.

*عروس خانم پا وَردار این پا و اون پا وَردار به راه دورت می بِرَنِد(محله غریبت می بِرَنِد)اِگر میخَی خوشت باشه زبوندا خُب نیگر دار.

 *مادِری دوماد بیداری بله بله بله بیدارم دارم عروس میارم اِگه که مردم بزارن پاشو رو چشام می زارم.

*مادِری عروس بیداری عروسا برات بیاریم؟

*چه خوب شد خوشمون شد عروس (داماد)ماله خودمون شد.

خ عروس:*گل و گلداری کنید گلی ک دادیم به دستون ازش نگهداری کنید.

*عروسی قنبریا قنبریا تماشا داره تماشا داره پسرای بانکمش بانمکش هیجا نداره هیجا نداره دوماد ای شاخ شمشاد جشن عروسی مبارکت باد عروس ای گل ملوس جشن عروسی مبارکت باد.

یا:*رضایییا رضاییا تماشا داره تماشا داره دخترای بانمکش بانمکش هیجا نداره هیجا نداره  ای عروس خانم ای گل ملوس جشن عروسی مبارکت باد دوماد ای شاخ  شمساد جشن عروسی مبارکت باد.

 

 

 

 

 



نویسنده : بانو

خرید ساعت مچی

|

کد قفل کردن راست کليک